Bilden: Avtalen är klara. Jakob Nilforsen, kassör JIK; Lars Larsson, Head of Team Intersport; Ulric Svensson, ordförande JIK; Alexander Angelin, representant UNIHOC.
Inför att nuvarande avtal med Intersport och UNIHOC löper i sommar har JIK haft en chans att se över marknaden och hitta rätt samarbetspartners framöver.
– Vi har testat marknaden och kan konstatera att JIK är en attraktiv samarbetspartner för alla kedjor och varumärken vi har varit i kontakt med. Jag är extra glad för klubbens skull över det engagemang som både Intersport och UNIHOC visar gentemot oss, och deras totala vilja att utveckla vårt samarbete de kommande fyra åren, säger Svensson.
Intersport är kedjan som kommer leverera den utrustning som hela JIK behöver. UNIHOC står för klubbor, kläder och målvaktsutrustning. Dessutom kommer Mizuno in som ny skopartner.
– Att vi får in Mizuno på skosidan är ett fantastiskt tillskott, säger Svensson.
Lasse Larsson, Head of Team på Intersport, säger:
– JIK är ett av Sveriges starkaste innebandyvarumärken och vi är glada att tillsammans med UNIHOC fortsätta detta samarbete.
Johan Jihde, brand manager på UNIHOC, säger:
– Det känns otroligt bra att kunna förlänga samarbetet med JIK, som är en förening som vi på UNIHOC har en lång historia tillsammans med. JIK är en av innebandyns mest klassiska föreningar och står för både kvalitet och långsiktighet för såväl ungdomssektionen som för dam- och herrlagen, vilket är viktigt för oss. Vi ser fram emot nya spännande säsonger tillsammans de kommande åren.